Cómo evitar que nos rastreen los correos


 English

As a writer for a technology website, I usually receive a lot of email communications from companies that want to promote their products or spread press releases. Normally I do not respond to this type of email, and companies know that. For this reason, marketing departments usually add tracers or "trackers" to emails: to confirm that the recipient has received the message and does not want to respond, or, on the contrary, has not yet opened the email and it is convenient to send them a new reminder by email. if anything It is a good way to avoid doing wasted work by sending emails to inactive accounts or to people who are not interested, but it also serves to find out other recipient data, such as the type of device from which the email was read (mobile or PC), the opening date/time and even the geolocation.

Dutch

Als schrijver voor een technologiewebsite ontvang ik meestal veel e-mailberichten van bedrijven die hun producten willen promoten of persberichten willen verspreiden. Normaal reageer ik niet op dit soort e-mail, en dat weten bedrijven. Om deze reden voegen marketingafdelingen meestal tracers of "trackers" toe aan e-mails: om te bevestigen dat de ontvanger het bericht heeft ontvangen en niet wil reageren, of juist de e-mail nog niet heeft geopend en het handig is om hen eventueel een nieuwe herinnering per e-mail Het is een goede manier om te voorkomen dat je tevergeefs werk doet door e-mails te sturen naar inactieve accounts of naar mensen die niet geïnteresseerd zijn, maar het dient ook om andere informatie over de ontvanger te achterhalen, zoals het type apparaat waarvan de e-mail is gelezen (mobiel of pc), de openingsdatum/-tijd en zelfs de geolocatie.

Arabic

بصفتي كاتبًا لموقع ويب تقني ، أتلقى عادةً عددًا قليلاً من رسائل البريد الإلكتروني من الشركات التي ترغب في الترويج لمنتجاتها أو نشر البيانات الصحفية. لا أرد عادةً على هذا النوع من البريد الإلكتروني ، والشركات تعرف ذلك. لهذا السبب ، عادةً ما تضيف أقسام التسويق متتبعات أو "متتبعات" إلى رسائل البريد الإلكتروني: لتأكيد أن المستلم قد تلقى الرسالة ولا يريد الرد ، أو على العكس من ذلك ، لم يفتح البريد الإلكتروني بعد ومن الملائم إرساله تذكير جديد عن طريق البريد الإلكتروني. إن وجد إنها طريقة جيدة لتجنب القيام بالعمل الضائع عن طريق إرسال رسائل بريد إلكتروني إلى حسابات غير نشطة أو إلى أشخاص غير مهتمين ، ولكنها تعمل أيضًا على معرفة البيانات الأخرى حول المستلم ، مثل نوع الجهاز الذي تمت قراءة البريد الإلكتروني منه ( المحمول أو الكمبيوتر الشخصي) ، وتاريخ / وقت الافتتاح وحتى تحديد الموقع الجغرافي.

Italian

Come scrittore per un sito Web di tecnologia, di solito ricevo molte comunicazioni e-mail da aziende che vogliono promuovere i loro prodotti o diffondere comunicati stampa. Normalmente non rispondo a questo tipo di email e le aziende lo sanno. Per questo motivo, i reparti marketing sono soliti aggiungere traccianti o "tracker" alle email: per confermare che il destinatario ha ricevuto il messaggio e non vuole rispondere, o, al contrario, non ha ancora aperto l'email ed è conveniente inviare loro un nuovo promemoria via e-mail, semmai È un buon modo per evitare di lavorare invano inviando email ad account inattivi o a persone non interessate, ma serve anche per scoprire altre informazioni sul destinatario, come ad esempio il tipo di dispositivo da cui è stata letta l'email (mobile o PC), la data/ora di apertura e persino la geolocalizzazione.

German

Als Autor einer Technologie-Website erhalte ich normalerweise eine ganze Reihe von E-Mail-Mitteilungen von Unternehmen, die für ihre Produkte werben oder Pressemitteilungen verbreiten möchten. Normalerweise antworte ich nicht auf diese Art von E-Mail, und Unternehmen wissen das. Aus diesem Grund fügen Marketingabteilungen E-Mails normalerweise Tracker oder „Tracker“ hinzu: um zu bestätigen, dass der Empfänger die Nachricht erhalten hat und nicht antworten möchte, oder im Gegenteil, die E-Mail noch nicht geöffnet hat und es bequem ist, ihn zu senden eine neue Erinnerung per E-Mail, wenn überhaupt Es ist eine gute Möglichkeit, um unnötige Arbeit zu vermeiden, indem E-Mails an inaktive Konten oder an nicht interessierte Personen gesendet werden, aber es dient auch dazu, andere Daten über den Empfänger herauszufinden, z. B. den Gerätetyp, von dem die E-Mail gelesen wurde ( Handy oder PC), Datum/Uhrzeit der Eröffnung und sogar die Geolokalisierung.

French

En tant que rédacteur pour un site Web technologique, je reçois généralement pas mal de communications par e-mail d'entreprises qui souhaitent promouvoir leurs produits ou diffuser des communiqués de presse. Je ne réponds généralement pas à ce type d'e-mail, et les entreprises le savent. Pour cette raison, les services marketing ajoutent généralement des trackers ou « trackers » aux emails : pour confirmer que le destinataire a bien reçu le message et ne souhaite pas répondre, ou au contraire, n'a pas encore ouvert l'email et qu'il convient de lui envoyer un nouveau rappel par e-mail. C'est un bon moyen d'éviter de faire du travail inutile en envoyant des e-mails à des comptes inactifs ou à des personnes qui ne sont pas intéressées, mais cela sert également à connaître d'autres données sur le destinataire, comme le type d'appareil à partir duquel l'e-mail a été lu ( mobile ou PC), la date/heure d'ouverture et même la géolocalisation.

Spanish

Como redactor de una web de tecnología suelo recibir bastantes comunicaciones por email de compañías que quieren promocionar sus productos o difundir notas de prensa. Normalmente no respondo a este tipo de correos, y eso las empresas lo saben. Por eso, los departamentos de marketing suelen añadir rastreadores o “trackers” a los mails: para confirmar que el destinatario ha recibido el mensaje y no quiere responder, o por el contrario, todavía no ha abierto el email y conviene enviarle un nuevo recordatorio por si acaso. Es una buena forma de evitar hacer trabajo en balde enviando emails a cuentas inactivas o a gente que no está interesada, pero también sirve para conocer otros datos del destinatario, como por ejemplo, el tipo de dispositivo desde el que se ha leído el correo (móvil o PC), la fecha/hora de apertura y hasta la geolocalización.

Russian

Как автор веб-сайта, посвященного технологиям, я обычно получаю много сообщений по электронной почте от компаний, которые хотят продвигать свои продукты или распространять пресс-релизы. Обычно я не отвечаю на такие электронные письма, и компании об этом знают. По этой причине отделы маркетинга обычно добавляют в электронные письма трейсеры или «трекеры»: для подтверждения того, что получатель получил сообщение и не хочет отвечать, или, наоборот, еще не открыл письмо и его удобно отправлять им новое напоминание по электронной почте. если что Это хороший способ избежать напрасной работы, отправляя электронные письма неактивным учетным записям или людям, которые не заинтересованы, но он также служит для получения другой информации о получателе, например тип устройства, с которого было прочитано электронное письмо. (мобильный или ПК), дату/время открытия и даже геолокацию.

Japanese

テクノロジー Web サイトのライターとして、私は通常、製品の宣伝やプレス リリースの配布を希望する企業からかなりの数の電子メールを受け取ります。私は通常、この種の電子メールには返信しませんが、企業はそれを知っています。 このため、マーケティング部門は通常、トラッカーまたは「トラッカー」を電子メールに追加します。受信者がメッセージを受信して​​応答したくないこと、または逆に、まだ電子メールを開封しておらず、送信するのが便利であることを確認するためです。メールによる新しいリマインダー。 非アクティブなアカウントや興味のない人にメールを送信して無駄な仕事をするのを避ける良い方法ですが、メールを読んだデバイスの種類など、受信者に関する他のデータを見つけるのにも役立ちます (モバイルまたは PC)、開店日時、さらには地理位置情報。

Comentarios